فقط اوست که می ماند

گیاهی که مثل سیم ظرف شویی معده را پاک سازی می کند            

 
خبرگزاری پانا:سلامت سیستم هاضمه یکی از جنبه‌های مهم سلامت کلی بدن است. اما متأسفانه به‌واسطه مواد غذایی تصفیه‌شده و عاری از مواد مغذی، همچنین سموم مختلف و اضطراب در معرض خطر جدی است.        
خبرگزاری پانا+سیر                                    

 


ادامه مطلب


[ یک شنبه 14 دی 1393 ] [ 7:39 ] [ hr ] [ ]

    این قوطی شما را می‌کشد!       

خبرگزاری پانا:مصرف غذاهای كنسروی كه خیلی از جوانان علاقه زیادی به آن دارند روز به روز در حال افزایش است و این مورد می‌تواند مضر باشد. با باز كردن در قوطی، محتویات آن در معرض آلودگی‌های بیرون قرار می‌گیرد و مشاهده شده كه بیماری‌های ناشی از آن رو به افزایش است.

۱۳۹۳ جمعه ۱۲ دي ساعت 12:43            

خبرگزاری پانا+کنسرو                                    

ا غلب غذاهای كنسروی را می‌توان بین دو تا هفت روز پس از باز شدن مصرف كرد. كنسرو ماهی تنها تا دو روز پس از باز شدن و كنسرو میوه تا یك هفته ماندگاری دارد. كنسروهای خانگی و بازاری، هر دو می‌تواند حامل باكتری باشد و باعث بیماری مصرف‌كننده شود. كنسروهای بازاری به‌طور كلی حاوی ماده نگه‌دارنده است كه خطر رشد باكتری را كاهش می‌دهد، در حالی كه كنسروهای خانگی این ماده را ندارد. در غذاهایی مانند گوشت، مرغ، غذاهای دریایی و سبزیجات نسبت به غذاهای با اسیدیته بالا مانند میوه، خطر رشد باكتری بیشتر است. دمایی كه غذای كنسروی باز شده در آن قرار دارد، در رشد باكتری تاثیرگذار است بنابراین برای كاهش رشد باكتری غذاهای كنسروی باز شده را در دمای كمتر از ۴ درجه سلسیوس قرار دهید. 


ادامه مطلب


[ یک شنبه 14 دی 1393 ] [ 7:35 ] [ hr ] [ ]

نکاتی در مورد قالبهای شمع سازی

 

قالبهای شمع سازی , نکاتی برای قالبهای شمع سازی ۱- قبل از شروع، روی سطح کار را با روزنامه بپوشانید تا اطرافتان کثیف نشود. ۲- تمام وسایل لازم را از قبل تهیه کرده و کنار دست خود قرار دهید. ۳- برای تمیز کردن ظرف پارافین، نیاز به شستن آن ندارید، بلکه می توانید بلافاصله بعد از استفاده، آن را با یک دستمال و یا پنبه پاک کنید. ۴- قبل از این که پارافین داخل قالب کاملاً سرد شود یک گودی اطراف فتیله به وجود می آید. این گودی را دوباره با پارافین مذاب پرکنید و بگذارید سرد شود. ۵- دقت داشته باشید که هنگام ذوب کردن پارافین، آب به داخل ظرف نفوذ نکند. ۶- قالب باید کاملاً سالم، خشک و بدون خراش باشد. ۷- در قالب های یک تکه، سرقالب باید کوچکتر از ته آن باشد تا شمع به راحتی از آن خارج شود. ۸- چنان چه قالب شما به شکلی است که به راحتی روی زمین قرار نمی گیرد( مثل قالب های مخروطی، ستاره ای و…)، قبل از ریختن پارافین، آن را روی یک تکه اسفنج یا یک ظرف پر از شن قرار دهید تا به صورت عمودی و ثابت بماند. ۹- برای سرد کردن پارافین، هیچ گاه آن را در فریزر قرار ندهید، چون شمع شما پس از سرد شدن ترک می خورد ولی می توانید در طبقات پایین یخچال قرار دهید. ۱۰- چنان چه شمع به راحتی از قالب جدا نشد، آن را مدت بیشتری در یخچال قرار دهید. ۱۱- برای این که کف شمع صاف و یکدست شود، آن را ته یک ظرف داغ بکشید تا کاملاً صاف شود. ۱۲- در تهیه شمع های مایع، چنان چه به پارافین مایع دسترسی نداشتید می توانید از روغن مایع استفاده کنید. ۱۳- دمای پارافین در قالب های مختلف متفاوت است. در قالب طلقی و شیشه ای، دمای پارافین باید به حدی باشد که قالب حالت اصلی خود را از دست ندهد؛ یعنی پارافین باید مقداری از گرمای خود را از دست داده باشد. ـ لکه گیری: قالب حیوانات ▪ مربع و مکعب‌ها ▪ تخم‌مرغ‌ها ▪ ماهی ▪ گل‌ها ▪ میوه‌ها ▪ ماه و ستاره ▪ ستون‌های استوانه‌ای تو خالی ▪ هرم‌ها ▪ سبزیجات
 درجه حرارت مناسب ذوب موم برای قالب‌ها با الیاف مختلف (درجه حرارت بر حسب فارنهایت می‌باشد) ▪ قالب اکرولیک = ۱۸۰ تا ۲۱۰ درجه ▪ قالب پلاستیک = ۱۶۰ درجه ▪ قالب گلی = ۱۸۰ تا ۲۱۰ درجه ▪ شمع‌هائی که غوطه‌‌ور می‌کنید = ۱۵۵ تا ۱۶۰ درجه ▪ قالب شیشه‌ای = ۱۷۰ تا ۲۰۰ درجه ▪ قالب فلزی = ۱۸۰ تا ۲۱۰ درجه ▪ قالب گچی = ۱۶۰ تا ۱۸۰ درجه ▪ قالب لاستیکی = ۱۶۰ تا ۱۸۰ درجه ▪ شمع‌های شنی (بدون شن) = ۱۵۵ تا ۱۶۰ درجه ▪ شمع‌های شنی (با شن) = ۲۷۰ تا ۲۸۰ درجه ▪ قالب‌های پاره‌شدنی = ۱۶۰ درجه منبع: هنرکده



[ شنبه 13 دی 1393 ] [ 10:43 ] [ hr ] [ ]

ایده ای جالب برای تزیین جاشمعی(آموزش تزیین جا شمعی)

 

ایده برای تزیین جاشمعی, آموزش تزیین جاشمعی

آموزش تزیین جا شمعی

از ایده زیر کمک گرفته و جاشمعی هایی با رنگ های مختلف درست کنید.
استفاده از شمع فقط برای مواقعی نیست که برق رفته باشد! بعضی بسادگی از آن برای زینت بخشیدن به میز غذا بهره می‌برند، چه بخواهند میز غذایی رسمی بچینند و چند میهمان از اقوام یا دوستان را دعوت کنند، چه بخواهند در کنار همسر یا حتی با فرزندانشان به صرف غذا بپردازند و علاوه بر آن ساعاتی رمانتیک را برای خود رقم زنند. اگر می‌خواهید هنر و سلیقه خود را نیز به این مجموعه اضافه کنید، ادامه مطلب را بخوانید.
وسایل لازم بای تزیین جاشمعی : مقوای رنگی  مداد  کا‌تر  جاشمعی یا لیوان استوانه‌ای  چسب  شمع
نحوه ساخت : طرح مورد علاقه‌تان را روی یک مقوا ببرید و از آن یک شابلون بسازید. یک مقوای رنگی به ارتفاع شمعدان شیشه‌ای و به پهنای دور آن ببرید. با شابلون روی مقوا طرحتان را بکشید. از روی طرح به وسیله کا‌تر داخل طرح خود را خالی کنید.

 

ایده برای تزیین جاشمعی, آموزش تزیین جاشمعی

آموزش تزیین جا شمعی

مقوای طرحدار را به دور شیشه بپیچید و دو سر آن را با چسب به هم وصل کنید. جا شمعی شما آماده است، شمع را درون آن روشن کنید.

 

ایده برای تزیین جاشمعی, آموزش تزیین جاشمعی

آموزش تزیین جا شمعی

در ضمن اگر تهیه شابلون برایتان مشکل است، می‌توانید از شابلون‌های آماده برای طرح روی مقوا استفاده کنید.

منبع : blog.varchin.com



[ شنبه 13 دی 1393 ] [ 10:41 ] [ hr ] [ ]

رنگ‌آمیزی ژل

 

رنگ‌آمیزی ژل

 

 

شما می‌توانید شمع‌های فریبنده‌ای با به‌کار بردن رنگ بسازید، روش رنگ‌آمیزی آسان است و یادگیری آن یک نوع سرگرمی می‌باشد، و اگر خاتمه کار برای شما زیاد مهم نیست می‌توانید ژل را به‌صورت مایع درآورید و با آن کار کنید در شمع‌های فریبنده ژله‌ای رنگ کردن را در چهار روش به‌کار ببرید.

 

۱. می‌توانید تمام شمع را رنگ کنید.

 

۲. شمع را با لایه‌های مختلف رنگی بسازید.

 

۳. شمع‌هائی با تکه‌های رنگی بسازید.

 

۴. شمع‌هائی رنگی در قالب بسازید.

 

 

 استفاده از رنگ

 

شما از رنگ‌های مخصوص ژل می‌توانید استفاده نمائید و گاهی اوقات هم می‌توانید از رنگ‌های مخصوص شمع‌های پارافینی استفاده کنید. از رنگ غذا نمی‌توانید استفاده کنید چون در آب حل می‌شوند و با روغن ترکیب نخواهند شد.

 

رنگ‌ها در دو نوع موجود می‌باشند، مایع و جامد و همیشه از مقدار کم شروع کنید، برای رنگ‌آمیزی ژل، ژل را حرارت دهید تا به‌طور کامل به‌صورت مایع درآید (روش حرارت دادن ژل را در مبحث (روش ذوب ژل) ببینید.

 

سپس به آرامی مقدار کمی از رنگ را با قاشق فلزی مخلوط کنید و هر بار یک قطره اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ مورد دلخواه را به‌دست آورید. برای رنگ‌های جامد با رنده آنها را رنده کنید تا آسان‌تر در ژل حل شوند.

 

 

 ژل رنگ شده را آزمایش کنید

 

ژل رنگ‌شده در قابلمه تیره‌تر از موقعی نشان داده می‌شود که به شمع تبدیل می‌شود. بنابراین قبل از اینکه ژل رنگی را در ظرف بریزید آن را آزمایش کنید. مقدار کوچکی از آن را روی یک شیشه و یا روی یک تکه کاغذ سفید ضخیم قرار دهید و بگذارید تا سفت شود و سپس ببینید رنگ دلخواه شما است یا نه، اگر رنگ شما خیلی تیره است، می‌توانید با اضافه کردن ژل شفاف به قابلمه آن را رقیق کنید. اگر رنگ خیلی روشن است فقط رنگ بیشتری اضافه کنید.

 

 

 شمع‌های زیبا با لایه‌های رنگی

 

ساختن شمع‌های زیبا با لایه‌های رنگی مختلف ژل بسیار آسان می‌باشد و درست به همان سادگی که گل شمع را رنگ می‌‌کنید است. فقط وقت بیشتری می‌برد و رنگ‌آمیزی لایه‌های شمع بستگی به نوع رنگ‌هائی دارد که شما درست دارید آنها را مرتب کنید و برای راهنما رنگی را که خودتان حس می‌کنید مناسب است انتخاب کنید برای مثال: رنگ قرمز و آبی، اما از مخلوط رنگ آبی و قرمز یک رنگ ارغوانی به‌دست می‌آید و انتخاب رنگ‌ها بستگی به ذوق و سلیقه شما خواهد داشت و شما تمام رنگ‌ها را می‌توانید با ترکیب کردن به رنگ‌های مختلف تبدیل کنید. و بعد از رنگ‌آمیزی ژل هر لایه را که ساختید در ظرف بریزید و بگذارید تا سر دو سفت شود و سپس لایه رنگی بعدی را بریزید و توجه داشته باشید که در این کار باید صبور و شکیبا باشید.

 

ساختن شمع با لایه‌هی رنگی تا کامل شدن ساعت‌های زیادی طول می‌کشد، روش ساخت شمع‌های لایه‌ای به‌صورت افقی را در مبحث (شمع ژله‌ای رنگین‌کمان) و ساخت زاویه‌های رنگی در مشعل در مبحث (شمع ژله‌ای همانند مشعلی زیبا) را ببینید.

 

 

 تکه‌های رنگی را درست کنید:

 

سازندگان شمع با آزمایش کردن می‌توانند ورقه‌های رنگی ژل را در مدت زمان کوتاهی درست کنند.

 

و با تمرین زیاد برای درست کردن تکه‌های رنگی ژل مهارت آنها بیشتر می‌شود.

 

شما هم برای این‌کار کف سینی فر را با کاغذ آلومینیوم فُویل بپوشانید و سعی کنید که سمت شفاف کاغذ به سمت رو باشد (سمت شفاف آن صاف‌تر می‌باشد بنابراین ژل به آن نمی‌چسبد) سپس روی کاغذ آلومینیوم فُویل داخل سینی بریزید و یک لایه درست کنید، برای تکه‌های نازک مورد استفاده شمع‌های کوچک مانند (گلدان‌های گل در مبحث شمع گله‌ای با تزئین گل)، لایه را به ضخامت ۶/۱ تا ۳ میلی‌متر برای تکه‌های ضخیم‌تر مانند ضمع خال خال در مبحث (شمع ژله‌ای با تزئین خال‌های آبی) و نوارهای ژل هر لایه را به ضخامت ۶ میلی‌متر بسازید. وقتی ژل سرد شده به‌وسیله قالب‌های شیرینی شکل‌ها را ببرید. اگر سینی فر بزرگ است و به آن مقدار ژل نیاز ندارید کاغذ آلومینیوم فُویل را دولا کنید و لبه‌های آن را برگردانید و گوشه‌ها را جمع کنید و یک سینی کوچکتر درست کنید و ژل را داخل آن بریزید و بگذارید تا سرد شود و سپس برش دهید.

 

تکه‌های رنگی ژل را می‌توانید برای استفاده‌های بعدی درست کنید و نگهداری نمائید. آنها به اندازه‌های مناسب ببرید و بین کاغذ مومی قرار دهید و در کیسه یا ظرف‌های ضد آب در یخچال نگهداری نمائید.

 

 

 ساخت تکه‌های ژل با قالب

 

در سینی شیرینی با قالب‌های کوچک می‌توانید ژل را در شکل‌های مختلف بسازید. فقط ژل را بعد از ذوب شدن رنگ بزنید و داخل قالب بریزید و بگذارید تا سرد شود، و از این روش برای ساخت شمع‌های ژله‌ای در قالب می‌توانید استفاده نمائید و چون نازک و کوچک هستند برای تمرین ساخت شمع مناسب می‌باشند. و این نوع شمع‌ها سریع ذوب شده و فتیله‌هایشان روشن می‌شوند و برای طولانی روشن کردن مناسب نمی‌باشند.

 

اگر از قالب‌های پلاستیکی استفاده می‌کنید، مانند (پارتی‌ رزهای صورتی در مبحث پارتی رزهای صورتی به شکل شمع‌های ژله‌ای)ْ ژل را در درجه حرارت پائین‌تری ذوب کنید تا هنگامی‌که ژل را داخل قالب پلاستیی می‌ریزید قالب را ذوب نکند. کلید موفقیت با قالب‌ها با دو چیز بستگی دارد، ابتدا قالب را روی یک سطح صاف قرار دهید و با آب پر کنید اگر تراز بود که هیچ و اگر تراز نبود با قرار دادن تکه‌های تا شده کاغذ فُویل زیر آن قالب را صاف و تراز کنید، سپس به‌وسیله ملافه ژل را داخل قالب‌های کوچک بریزید.

 



[ شنبه 13 دی 1393 ] [ 10:33 ] [ hr ] [ ]

فتيله براي شمع

 

 

فتيله براي شمع

 

 

انتخاب یک فتیله درست برای یک شمع درست لازم و ضروری می‌باشد، اگر فیتیله خیلی کوچک باشد، شعله حییل کوچک خواهد بود، و یک فیتیله کوچک ممکن است که اغلب باعث چکه کردن شمع شود. یا ممکن است که در یک حوضچه موم ذوب شده خاموش شود. فیتیله خودش در واقع نمی‌سوزد بلکه به واسطه فرو نشستن در موم و مرطوب شدن با موم ذوب شده شعله‌ور می‌شود. فیتیله‌ها باید در اندازه‌های ۵/۲ - ۱ سانتی‌متر طول مرتب شوند. معمولاً از قیطان‌های کتانی ساخته شده‌اند، و فیتیله‌ها در اندازه‌های مختلف، از ۱۰ - ۱ سانتی‌متر در ۱ سانتی‌متر درجه‌بندی شده‌‌اند و اندازه‌ای که شما نیاز دارید بستگی به قطر شمعی که می‌سازید دارد. چنان‌که برای یک شمع به قطر ۵/۲ سانتی‌متر شما به یک فیتیله ۵/۲ سانتی‌متری نیاز دارید و به‌همین ترتیب در اندازه‌های دیگر.

 

شما اغلب می‌‌توانید فیتیله‌های مخصوص برای ظروف که در اندازه‌های کوچک، متوسط و بزرگ برای ۱۵ - ۵ سانتی‌متر در دسترس می‌باشد خریداری نمائید. فیتیله‌ها با مغزی فلزی برای شمع‌های مخصوصی که مدت طولانی می‌سوزند طرح‌ریزی شده‌اند و باید برای شمع‌هائی که در ظروف ساخته می‌‌شوند استفاده شوند. همانند، شمع‌های شناور به فیتیله‌های مخصوص شناور نیاز دارید. با استثناء قرار دادن شمع‌های غوطه‌ور شده، قبل از اینکه شمع‌ را بسازید فیتیله نیاز به آماده شدن دارد (گاهی اوقات می‌‌توانید فیتیله‌ها را به‌صورت آماده شده از بیرون بخرید، اما این کار آسانی است که خودتان آنها را آماده کنید) برای این کار، کمی از پارافین را به‌صورت بن‌ماری ذوب کنید.

 

(شرح بن‌ماری ظرف بزرگتری را پر از آب کنید و روی منبع اصلی حرارت قرار دهید و یک ظرف کوچکتر را روی ظرف اولی قرار داده و پارافین را در آن ذوب کنید این روش را روش بن‌ماری می‌نامند در حقیقت با بخار آب پارافین را در آن می‌کنید.) و فیتیله را در آن به مدت ۵ دقیقه قرار دهید و سپس فیتیله پوشیده شده با موم را از داخل ظرف بردارید و آنها را راست و عمودی در سینی فری که با یک تکه کاغذ روغنی پوشیده شده است قراردهید تا خشک شوند.

 

 

- نگهدارنده های فیتیله

 

این‌ها برای ثابت نگه‌داشتن فیتیله در ظروف شمع‌ها استفاده می‌شوند. شما فیتیله را در نگهدارنده جای دهید و فلز را به‌هم فشار دهید طوری که آن صاف در ته ظرف قرار بگیرد.

 

۱- موم پارافین

۲- موم عسل

۳- ورقه‌های موم عسل

۴- موم مخصوص حکاکی و غوطه‌ور کردن

۵- اسید استیرین

۶- فیتیله‌های آماده شده (راست) و فیتیله‌های آماده نشده (چپ)

۷- عطر شمع

۸- چسب موم

۹- خمیر بتونه قالب

۱۰- رنگ موم

۱۱- نگهدارنده‌های فیتیله



[ شنبه 13 دی 1393 ] [ 10:32 ] [ hr ] [ ]

دانستنی های ابتدایی شمع سازی

 

 

دانستنی های ابتدایی شمع سازی

 

كاربرد شمع از قدیم الایام بسیار مرسوم بوده و هنوز مردم در بسیاری از مراسم مختلف خود در شادی و یا حتی سوگواری از آن استفاده می كنند. این مسأله میان اكثر ملل با فرهنگها و سنن ومذاهب گوناگون مشترك بوده است.

البته این هنر امروزه وسعت یافته و با تغییر و تحولاتی اساسی، به رقابت با دیگر هنرهای دستی برخاسته است حاصل آن شاهكارهایی است كه شما در فروشگاهها دیده اید. جهت آشنایی شما ابتدا شمع را معرفی می كنیم:

 

۱ـ شمعهای قالبی.

۲ـ شمعهای دست ساز.

 

 

ابتدا شما را با مواد و تجهیزات لازم در شمع سازی آشنا كرده و آنگاه نكاتی را یادآور می شویم كه دانستن و به كارگیری آنها طی مراحل شمع سازی ضروری است.

 

مواد و لوازم مورد نیاز:

 

۱ـ پارافین درجات مختلفی از نظر نقطه ذوب دارد. به عنوان مثال پارافین مورد نیاز برای ساخت شمعهای قالبی باید نقطه ذوبی به میزان ۶۰ تا ۶۳ درجه سانتیگراد داشته باشد.

 

نكته: در فروشگاهها اغلب تنها سه نوع پارافین برای شمع سازی یافت می شود.

الف) پارافین قالبی (اسیددار) كه بیشتر برای ساخت شمع های قالبی به كار می رود.

ب) پارافین كریستالی (بدون اسید) كه به جهت انعطاف پذیر بودن آن برای ساخت شمعهای دست ساز، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

ج) پارافین شیشه ای یا پزشكی.

 

 

۲ـ اسید استئاریك (استئارین): كه جهت كمك به استحكام بیشتر پارافین به آن اضافه می شود. در ضمن طول مدت سوخت را نیز افزایش می دهد. در شمع های قالبی، میزان اسید استئاریك مورد نیاز برای ۴۵۴ گرم پارافین دوتا پنج قاشق غذاخوری است (در واقع برای هریك كیلوگرم پارافین ۱۰۰ گرم مورد نیاز است).

 

۳ـ رنگ كه شامل رنگ شمع، رنگ روغنی، رنگ صنعتی و یا رنگ پارچه است.

 

۴ـ موم عسل كه برای نرم تر و شكل پذیرتر كردن پارافین به كار می رود، در ضمن از دود كردن شمع نیز جلوگیری می كند.

 

۵ـ البته مواد دیگری از قبیل، كریستالهای درخشان، كریستالهای شفاف نیز در مستحكم تر كردن، بالا بردن نقطه ذوب، افزایش شفافیت و همچنین افزایش طول عمر شمع، نقش بسیار مهمی دارند.

 

۶ـ روغن مایع و یا روغن زیتون جهت چرب كردن قالبها.

۷ـ دوظرف آلومینیومی و یا تفلون برای ذوب كردن پارافین كه بتوان یكی را دردیگری جای داد.

۸ـ ملاقه و یا قاشق بزرگ برای ریختن در قالبهای كوچك.

۹ـ كارد و چنگال.

۱۰ـ تكه ای از فلز واشر مانند برای فتیله گذاری در كف قالب.

۱۱ـ قیف.

۱۲ـ قالب: قالبها انواع مختلف دارند. اكثر قالبهایی كه در بازار یافت می شوند فلزی و از جنس آلومینیوم بوده و استوانه ای شكل هستند در اغلب آنها نیز سوراخی جهت فتیله گذاری تعبیه شده است. البته شما می توانید از قالبهای مختلف و باتوجه به نكات ایمنی درمورد آن جنس به عنوان قالب شمع سازی استفاده كنید.

نكته: از قالبی كه دهانه آن باریك تر از قسمت انتهایی ظرف باشد، استفاده نكنید. زیرا شمع پس از سردشدن از قالب بیرون نخواهد آمد. مگر آن كه شمع ها را در همان ظرف روشن نموده و از نمای ظرف به همراه شمع لذت ببرید! ضمناً سعی كنید قالبهای انتخابی شما درزی نداشته باشد زیرا شكل درز به شمع نیز منتقل می شود.

۱۳ـ فتیله، كه انواع مختلف دارد: فتیله قیطانی، سیمی و نخ پرك.

البته فتیله در اندازه های مختلف از نظر ضخامت در بازار یافت می شود. هر میزان كه شمع بزرگتر باشد به همان نسبت باید از فتیله قطور تری استفاده كنید زیرا فتیله های خیلی نازك باعث می شوند شمع، چكه كرده ودر كنار فتیله، سوراخی ایجاد می شود، در نتیجه فتیله روشن، توسط پارافین مذاب خاموش می شود هر یك از فتیله های فوق الذكر در ساخت شمع خاصی به كار می روند، به عنوان مثال فتیله های قیطانی برای شمع های باریك با قطر ۲‎/۵ الی ۳ سانتیمتر و نخ پرك برای شمع های خیلی بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

 

منبع : groohashpazi.blogfa



[ شنبه 13 دی 1393 ] [ 10:30 ] [ hr ] [ ]

ساخت شمع ژله‌ای پر از حباب

 

 

 

ساخت شمع ژله‌ای پر از حباب

 

مواد و لوازم مورد نیاز :

 

- آکواریوم یا ظرفی بزرگ و شیشه‌ای

- فنجان‌های اندازه‌گیری

- شن آبی‌رنگ مصنوعی

- گوش‌ماهی‌های کوچک

- قابلمه

- دماسنج گیره‌دار

- موم ژله‌ای شمع

- ملاقه

- ماهی‌های شیشه‌ای یا دیگر حیوانات دریائی

- نخ خیاطی

- میله‌ای از چوب بامبو

- نوار چسب

- میله فلزی

- حوله کاغذی

- فتیله

 

 روش ساخت:

۱. ظرف موردنظر (آکواریوم) را از آب پر کنید و با پیمانه اندازه‌گیری مقدار ژل مورد نیاز را حساب کنید. شمع بزرگی که در این طرح می‌بینید تقریباً یک گالون ژل (۲ کیلوگرم) لازم دارد، سپس ظرف را خالی کنید و خوب خشک نمائید.

۲. یک لایه از شن‌های آبی مصنوعی را در کف ظرف (آکواریوم) قرار دهید و گوش‌ماهی‌های رنگی کوچک را روی شن قرار دهید.

۳. قابلمه را روی حرارت پائین قرار دهید، و به مقدار کافی ژل برای پر کردن ظرف داخل قابلمه بریزید و ذوب کنید، دماسنج را به بدنه قابلمه وصل کنید (دقت کنید که روی بسته‌های ژل میزان درجه حرارت داده شده) بنابراین ژل را تا همین درجه حرارت دهید، و سعی کنید که ژل زیاد داغ نشود سپس با استفاده از ملاقه یک لایه از ژل حدود ۵/۲ سانتی‌متر ضخامت روی شن بریزید و آن را درزگیری کنید و بگذارید تا ژل به‌طور کامل سرد شود.

۴. زمانی‌که ژل در حال سرد شدن است، هر یک از ماهی‌های شیشه‌ای را در ارتفاع مختلف به یک رشته نخ ببندید و داخل ظرف مقابل دیواره قرار دهید و سر دیگر نخ را به میله چوبی بامبو ببندید میله را سرتاسر ظرف (آکواریوم) قرار دهید و آن را روی بیرون لبه ظرف با نوارچسب محکم کنید.

۵. بقیه ژل را دوباره داخل قابلمه بریزید و تا درجه معین حرارت دهید و یا ملاقه ژل داغ را داخل آکواریوم بریزید دقت کنید که ژل را سریع و طوری در ظرف بریزید که ماهی‌ها در جای خود قرار گرفته باشند و جابه‌جا نشوند.

۶. با میله ژل را هم بزنید تا تعداد حباب‌ها کم شوند اطراف آکواریوم را حوله بپیچید تا مرحله سرد شدن آهسته و آرام انجام شود. وقتی‌که ژل تقریباً سرد شد فتیله را قرار دهید.

 

▪ نکته طرح:

یک آکواریوم بزرگ برای ساخت شمع ژله‌ای نیاز به تعداد زیادی ماهی‌های کوچولو دارد بنابراین آنها را باید محکم کنید و برای این‌کار هم باید صبر و حوصله به خرج دهید تا ماهی‌ها به حالت طبیعی قرار داده شوند.

 

▪ نکات ایمنی:

دیواره‌های این آکواریوم یا پلاستیک حاشیه داده شده است بنابراین نمی‌توانید آن را در فر قرار داده و حرارت دهید تا حباب‌های آن کمتر شوند، اگر می‌خواهید که شمع شما عاری از حباب باشد (حبابی داخل آن دیده نشود) از یک ظرف تمام شیشه‌ای استفاده کنید تا بتوانید آن را در فر قرار دهید تا حباب‌ها از بین بروند و همانطور که ذکر شد یک آکواریوم به این اندازه بیش از ۳ کیلوگرم ژل لازم دارد و دقت کنید که آن را روی یک زمینه محکم قرار دهید.



[ شنبه 13 دی 1393 ] [ 10:26 ] [ hr ] [ ]

گلسازی با برگ های پاییزی

 

 

گلسازی با برگ های پاییزی

 

 

گلسازی با برگ های پاییزی

 

 

گلسازی با برگ های پاییزی

 

 

گلسازی با برگ های پاییزی

 

 

گلسازی با برگ های پاییزی

 

 

گلسازی با برگ های پاییزی

 

 

گلسازی با برگ های پاییزی

 



[ شنبه 13 دی 1393 ] [ 10:15 ] [ hr ] [ ]

تزیین کادو هدایا

 

نمونه هایی از زیباترین تزیینات کادو هدایا

تزیین کادو هدایا

تزیین کادو, تزیین هدایا

تزیین کادو هدایا

تزیین کادو, تزیین هدایا

تزیین کادو هدایا

تزیین کادو, تزیین هدایا

تزیین کادو هدایا

تزیین کادو, تزیین هدایا

تزیین کادو هدایا

تزیین کادو, تزیین هدایا

تزیین کادو هدایا

تزیین کادو, تزیین هدایا

تزیین کادو هدایا

تزیین کادو, تزیین هدایا

تزیین کادو هدایا

تزیین کادو, تزیین هدایا

تزیین کادو هدایا

تزیین کادو, تزیین هدایا

تزیین کادو هدایا

تزیین کادو, تزیین هدایا

تزیین کادو هدایا

تزیین کادو, تزیین هدایا

 

منبع : aftab92.mihanblog.com



[ شنبه 13 دی 1393 ] [ 10:10 ] [ hr ] [ ]

ساخت جاشمعی با گل های مصنوعی

 

ساخت جاشمعی با گل های مصنوعی,آموزش ساخت جاشمعی

آموزش ساخت جاشمعی بازیافتی را تقدیم به همه آنهایی می کنم ، که یک کوه از گل های مصنوعی را انبار کردند و راهی برای استفاده از آنها ندارند.

ساخت جاشمعی با گل های مصنوعی,آموزش ساخت جاشمعی

ساقه گل ها را کاملا" قطع کنید طوری که روی سطح صاف تعادل و ایستائی داشته باشند.

 

ساخت جاشمعی با گل های مصنوعی,آموزش ساخت جاشمعی

گل ها را به صورت وارونه داخل قوطی رنگ فرو کنید.

ساخت جاشمعی با گل های مصنوعی,آموزش ساخت جاشمعی

توی هر گل یک شمع کوچک فلزی قرار بدهید.

ساخت جاشمعی با گل های مصنوعی,آموزش ساخت جاشمعی

چند گلبرگ وسط را با کش نازک به دور وارمر به صورت موقت ببندید. تا به همین حالت خشک شود (بعد از خشک شدن کش را جدا کنید) .

ساخت جاشمعی با گل های مصنوعی,آموزش ساخت جاشمعی

 



[ شنبه 13 دی 1393 ] [ 10:8 ] [ hr ] [ ]

ساخت جاشمعی با شاخه و تنه درخت

در این پست شما را با آموزش تصویری ساخت جاشمعی با شاخه و تنه درخت آشنا می کنیم .

 

نحوه ساخت جاشمعی, جاشمعی با شاخه و تنه درخت

 

نحوه ساخت جاشمعی, جاشمعی با شاخه و تنه درخت

 

نحوه ساخت جاشمعی, جاشمعی با شاخه و تنه درخت

 

نحوه ساخت جاشمعی, جاشمعی با شاخه و تنه درخت

 

منبع : donyayezanane1364.niniweblog.com



[ شنبه 13 دی 1393 ] [ 10:7 ] [ hr ] [ ]

شمع بستنی شکل

 

شمع بستنی شکل

 

 

وسایل لازم:
- پارافین - فتیله - رنگ مخصوص شمع (دلخواه، به رنگ‌های مختلف بستنی) - خلال بادام و پسته - چتر تزئینی - قاشق تزئینی

مراحل انجام کار:

۱- پارافین مذاب را آن قدر هم بزنید تا به شکل خامه دربیاید.
۲- آن را درون ظرف بستنی‌خوری بریزید.
۳- روی بستنی را پارافین مذاب قهوه‌ای‌رنگ ( که کمی سرد شده باشد) بریزید.
۴- شمع را فتیله‌گذاری کنید.
۵- در پایان، شمع را با چتر، خلال بادام و پسته و چتر و قاشق تزئین کنید.

 

شمع بستنی شکل

 

 

شمع بستنی شکل

 


[ شنبه 13 دی 1393 ] [ 9:54 ] [ hr ] [ ]

درست کردن گلدان به شکل گل با قاشق یکبار مصرف

 

ساخت گل با قاشق یکبار مصرف,نحوه ساخت گلدان با قاشق یکبار مصرف

آموزش درست کردن گلدان به شکل گل سفید و زیبا با کمترین امکانات برای اینکه این گل زیبا را در اتاق خود داشته باشید فقط به تعداد زیادی قاشق یکبار مصرف ، چسب و شیشه خالی مربا نیاز دارید. اول باید قاشقها را از دسته هایشان جدا کنید و سپس مطابق با شکل شروع کنید از بالا آنها را به شیشه مربا بچسبانید. می توانید برای داشتن گلهای رنگین از قاشق های رنگین استفاده کنید.

ساخت گل با قاشق یکبار مصرف,نحوه ساخت گلدان با قاشق یکبار مصرف

 

منبع : webshad.com



[ شنبه 13 دی 1393 ] [ 9:44 ] [ hr ] [ ]

آموزش تصویری شمع تخت یا بشقابی

اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

آموزش ساخت شمع,ساخت شمع تخت یا بشقابی

اینم آموزش شمع تخت یا بشقابی !

آموزش ساخت شمع,ساخت شمع تخت یا بشقابی

کف بشقابی که بعنوان قالب در نظر گرفتین کمی چرب کنید پارافین ذوب شده رو بعد از اضافه کردن اسید استئارین و چند قطره رنگ تا نیمه توی بشقاب بریزین .

آموزش ساخت شمع,ساخت شمع تخت یا بشقابی

سه یا چهار فتیله آماده رو روی پارافین که کمی سرد شده قرار بدین .

آموزش ساخت شمع,ساخت شمع تخت یا بشقابی

مقداری پارافین تقریبا" تا لبه ظرف روی فتیله بریزین .

 

آموزش ساخت شمع,ساخت شمع تخت یا بشقابی

شمع رو با لبه تیز کارد به آرومی از بشقاب جدا کنین .

 

آموزش ساخت شمع,ساخت شمع تخت یا بشقابی

مقداری مداد شمعی آبی و سبز رو با کمی پارافین ذوب کنین و با قاشق روی سطح شمع بریزین .

آموزش ساخت شمع,ساخت شمع تخت یا بشقابی

قسمت پشت چند تا صدف رو توی پارافین داغ بزنین و روی سطح شمع بچسبونین .

 

آموزش ساخت شمع,ساخت شمع تخت یا بشقابی

با یه اتوی گرم قسمتای ناصاف دور شمع رو صاف کنین .

آموزش ساخت شمع,ساخت شمع تخت یا بشقابی

با نزدیک کردن شمع به اتو روی سطحش رو طرح موج بندازین .

 

آموزش ساخت شمع,ساخت شمع تخت یا بشقابی

می تونین این نمونه شمع رو اصلا" روشن نکنین و به عنوان یه قاب تزئینی ازش استفاده کنین .

آموزش ساخت شمع,ساخت شمع تخت یا بشقابی یا اینکه روشنش کنین و از طرح زیبائی که پیدا می کنه لذت ببرین. 

 

منبع : aftab92.mihanblog.com



[ شنبه 13 دی 1393 ] [ 9:39 ] [ hr ] [ ]

راهنمای انتخاب گلدان

اصول انتخاب گلدان, مزایا و معایب انواع گلدان

ممکن است زیبایی یک ظرف قدیمی شما را برای کاشتن گل و گیاه در داخل آن وسوسه کند اما اگر می‌خواهید این وسوسه هیجان‌انگیز نتیجه موفقی هم در‌پی داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم آشنایی با گلدان‌های زیر و درنظر گرفتن گلدان مناسب برای هر گیاه را در تصمیمات خود لحاظ کنید و ضمن استفاده از آنها در آپارتمان، بالکن، پشت‌بام یا حیاط خانه خود، از داشتن فضایی سبز و زیبا لذت ببرید.
هر كدام از گلدان‌ها داراي مزايا و معايبي هستند كه در زير به آنها اشاره مي‌شود.
گلدان‌های سفالی گلدان‌هاي سفالي با رنگ‌هاي گرم مخصوص به‌خود، تقريبا براي كاشت هر گياهي مناسب هستند و به آساني نيز تهيه مي‌شوند.
مزايا: اين گلدان‌ها تقريبا ارزان بوده، داراي طرح‌ها و شكل‌هاي بسيار مختلف و به‌دليل سنگيني و مقاومت در برابر باد، مناسب فضاي بيرون هستند.
توصيه: با توجه به شكننده ‌بودن آنها، از گذاشتن اين گلدان‌ها در جاهايي كه احتمال ضربه‌وجود دارد، خودداري كنيد.
نكته: اين گلدان‌ها به‌دليل داشتن منافذ بسيار، زودتر از ساير گلدان‌ها آب را از دست مي‌دهند بنابراين گياه داخل آنها به آبياري بيشتري نياز دارد. گاهي بر اثر املاح زياد آب و تعريق زياد در محل‌هاي خيلي گرم، باعث رسوب نمك در ديواره داخلي گلدان مي‌شود و شوري خاك را در پي دارد. نكته ديگر اينكه نوع ظريف آنها تحمل سرماي شديد زمستان را ندارد.
گلدان‌های پلاستيکی امروزه با پيشرفت تكنولوژي، گلدان‌هاي پلاستيكي در رنگ‌‌ها، اندازه‌ها و شكل‌هاي مختلف با قيمتي ارزان‌تر از ساير گلدان‌ها در دسترس هستند.
مزايا: اين گلدان‌ها حداقل قيمت را داشته، بادوام و سبك وزن هستند. همچنين تنوع شكل در آنها زياد است. نكته: نوع ظريف آن شكننده است و در سرما زود مي‌شكند. با توجه به اينكه فلاورباكس‌ها بيشتر از اين جنس هستند و در بالكن مورد استفاده قرار مي‌گيرند، بايد نهايت دقت را در خريد، كاشت و نصب آن در بالكن آپارتمان‌هاي بلند لحاظ كرد.
گلدان‌های چوبی ظاهري كاملا طبيعي دارند. چوب رنگ شده ظاهر گرمي دارد. به‌راحتي مي‌توانيد آنها را به رنگ دلخواه درآوريد. بيشتر اين گلدان‌ها، از چوب سدر، چوب جنگلي مقاوم يا چوب فشرده‌اند تا آسيب‌پذيري آنها در برابر رطوبت به حداقل برسد.
مزايا: اين نوع گلدان‌ها مانند گلدان‌هاي سفالي نسبتا ارزان هستند. مي‌توان آنها را سال‌ها در مناطق سردسير در فضاي سرد بيرون قرار داد. نكته: چوب مقاومي كه از انواع آن استفاده مي‌شود مانند سدر، الوارهاي مقاوم يا چوب درخت سكويا هستند. در نتيجه در نهايت فشردگي هم مقداري منافذ باز دارند. درزها و منافذ آنها را بسته و براي جلوگيري از پوسيدگي آن را رنگ كنيد. گلدان‌هاي چوبي نسبتا سنگين هستند بنابراين حمل‌ونقل آنها در اندازه بزرگ سخت خواهد بود.
گلدان‌های فلزی گلدان‌هاي فلزي به تازگي رواج پيدا كرده است. جنس اين گلدان‌ها از مس، روي، گالوانيزه يا چُدن است.
مزايا: استفاده مجدد و در واقع بازيافت، بهترين راه صرفه‌جويي در هزينه‌هاست. گلدان‌هاي فلزي خراب نمي‌شوند و اين امكان را براي ما فراهم مي‌سازند كه مطمئن باشيم در طولاني مدت و سال‌هاي سال مي‌توانيم از آنها استفاده كنيم.
نكته: گلدان‌هاي فلزي به‌شدت گرما را به‌خود جذب مي‌كنند و باعث مي‌شوند ريشه گياه در برابر نور مستقيم خورشيد بسيار گرم شود و صدمه ببيند. مگر اينكه با تنظيم دماي اطراف و دوره‌هاي آبياري منظم با دماي آب كنترل شده از حرارت و گرماي بيش از حد داخلي خاك آن مراقبت كنيم.
همچنين بعضي از كودها ممكن است فلز را از بين ببرند يا حتي تركيب بعضي از كودها با تركيبات داخلي فلزي تأثير كمتري بگذارند.
گلدان‌های پلی استرن گلدان‌هاي پلي‌استرن يا پلاستيكي با روكش براق، سبك و مقاوم هستند و نوع جديد آن در مدل و اندازه‌هاي مختلف موجود است.
مزايا: اين گلدان‌ها نسبت به گلدان‌هاي پلاستيكي قديمي بسيار مقاومند. مي‌توان آنها را در طول سال بيرون از خانه در فضاي باز گذاشت.
همچنين بسيار سبك‌تر از چوب، سنگ يا سفال‌ هستند.
نكته: نوع با كيفيت آن گران است و همچنين به‌دليل سبك بودن در جاهايي كه وزش باد شديد است، سرنگون مي‌شوند.
گلدان‌های سراميكی براق گلدان‌هاي سراميكي براق، گران‌تر از سفال هستند و تنوع رنگ و طرح بي‌شماري براي انتخاب دارند.
مزايا: اين گلدان‌ها بسيار زيبا و براي قرار گرفتن روي تراس، پاسيو يا جاهايي كه ديد زيادي دارد، بسيار جالب خواهند بود. به‌دليل نداشتن منفذ، برخلاف گلدان‌هاي سفالي به سرعت رطوبت را از دست نمي‌دهند.
نكته: گلدان‌هاي سراميكي مانند سفال راحت مي‌شكنند و به همان سنگيني هستند. درصورتي كه داخل آنها براق نباشد، در جاهاي سردسير بايد در سايه و در داخل خانه از آنها استفاده كرد.
گلدان‌های سيمانی در جايي كه مي‌توانيد گلدان سيماني بسازيد، از خريد گلدان صرف‌نظر كنيد. اين اتفاق بيشتر در باغچه‌هاي بزرگ خانگي يا باغ‌ها رخ مي‌دهد. شما مي‌توانيد هنرمندانه و با سبكي خاص گلدان‌هاي سيماني مختلف درست كنيد و از آنها در كل فضاي باز باغ يا حياط خانه و محل كار استفاده كنيد.
مزايا: مي‌توان اين گلدان‌ها را به هر شكل، اندازه و طرح دلخواهي ساخت.
نكته: شايد فكر كنيد با اين گلدان‌ها، تنوع رنگ نداريد اما مي‌توانيد چند عدد قوطي رنگ با چند قلمو به تعدادي از بچه‌ها بدهيد تا اين تنوع را روي گلدان شما خلق كنند. همچنين خيلي بيشتر از باقي گلدان‌ها بايد از زهكشي زير گلدان اطمينان حاصل كنيد. ضمن اينكه قبل از استفاده تا زمان خشك شدن به يك‌ماه وقت نياز داريد.
گلدان‌هايی با الياف نارگيل
گلدان‌هاي با الياف نارگيل معمولا داخل سبد فلزي به‌صورت آويزان قرار مي‌گيرند. مي‌توانيد در داخل اين سبدها از خزه يا الياف نارگيل (كوكوپيت) استفاده كنيد تا ظاهري كاملا طبيعي به آنها دهيد.
مزايا: خزه و الياف نارگيل ارزان بوده، در دسترس‌اند و ضمن سبك بودن استفاده از آنها آسان است.
نكته: رطوبت خيلي سريع از اين الياف عبور مي‌كند. اين الياف مقاوم نيستند و هر سال يا 2 سال یک بار نياز به تعويض دارند.

 

 

منبع : hamshahrionline.ir

 

 



[ شنبه 13 دی 1393 ] [ 9:4 ] [ hr ] [ ]

اگر لپ تاپ دارید، حتما بخوانید

اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

 

محل استقرار لپ تاپ, تمیزکردن لپ تاپ

 

 

برای تمیز کردن صفحه نمایش، تنها از مایعات مخصوص و یک دستمال بدون پرز که کمی مرطوب باشد، استفاده کنید. سپس آن را با دستمال تمیز و نرم دیگری خشک کنید.

 

نحوه استفاده بهینه از لپ تاپ

 

* وارد آوردن ضربه به لپ تاپ، می تواند باعث بروز اشکال در دستگاه شود. لذا مراقب باشید که به هیچ عنوان به طرفین دستگاه و مخصوصاً پشت LCD و زیر دستگاه، ضربه وارد نشود.

 

* دستگاه به شدت در برابر ریختن مایعات مانند آب، چای، قهوه و … حساس و آسیب پذیر است.

 

* توجه داشته باشید که اگر پریزهای تلفن منزل یا محل کارتان به صورت سوکتی نباشد، احتمال اتصال دو شاخه مودم دستگاه، به پریز برق بسیار زیاد است. باید بدانید که چه دستگاه خاموش باشد چه روشن، بلافاصله مودم دستگاه خواهد سوخت. برای جلوگیری از این حادثه، می توانید از دوشاخه های آنتی شوک برق، استفاده نمایید که در دسترس و بسیار ارزان هستند.

 

* درب درایو، بسیار آسیب پذیر است. پس با ملایمت با آن برخورد کنید و ضمناً توجه داشته باشید که پس از استفاده، بلافاصله آن را ببندید.

 

* در موقع بستن در لپ تاپ، دقت داشته باشید که هیچ گونه شیئی مابین LCD و صفحه کلید قرار نداشته باشد، زیرا باعث شکستن LCD می گردد.

 

* بهتراست چنانچه از سی دی و دی وی دی استفاده زیاد و طولانی مدت می نمایید (مثلاً دیدن فیلم و یا شنیدن موسیقی)، آنها را بر روی هارددیسک کپی کنید. در این صورت درایو شما در کوتاه مدت مستهلک نخواهد شد.

 

* صفحه نمایشگر لپ تاپ بسیار حساس است، بنابراین هرگز و تحت هیچ شرایطی، به منظور صیقل دادن آن، یا لکه زدایی آن، به طور مستقیم هیچگونه مایعی را (از جمله الکل، استون، ادکلن و …) به روی صفحه آن نپاشید.

 

* هرگز دستگاه را در برابر حرارت مستقیم یا تابش مستقیم نور خورشید (مخصوصاً درون اتومبیل یا مکان های بسته) قرار ندهید.

 

محل استقرار دستگاه

 

* دستگاه را بر روی سطوح پرزدار، مانند فرش و موکت قرار ندهید و از گرد و غبار و رطوبت، به طور جدی دور نگه دارید.

 

بهتراست دستگاه را بر روی سطح صاف و خشک و بدون لرزش قرار دهید. دستگاه به هنگام کار بسیار گرم می شود (که البته مشکلی برای دستگاه ایجاد نمی کند)، لذا سطوحی که نسبت به حرارت آسیب پذیر هستند و یا بعضی از میزهایی که سطوح رنگی حساس دارند، ممکن است آسیب ببینند.

 

* هرگز دستگاه را روشن درون کیف نگذارید. همچنین دقت نمایید که دریچه های عبور هوا در لپ تاپ، پوشانده نشوند.

 

شارژ و نگهداری از باتری لپ تاپ

 

* در صورت خراب شدن باطری لپ تاپ (سقوط یا ضربه)، تهیه یدکی اصل و استاندارد آن مشکل بوده و ضمناً قیمت بالایی دارد. لذا در مراقبت از آن باید بسیار کوشا باشید.

 

* توصیه می شود پس از خرید لپ تاپ، قبل از هر چیز دستگاه را به صورت خاموش، بیش از ۱۰ساعت به برق متصل کنید تا باطری آن کاملاً شارژ شود. نگران نباشید، زیرا در صورت شارژ کامل به طور اتوماتیک، عمل شارژ متوقف خواهد شد. اما رعایت این موضوع در افزایش طول عمر باطری لپ تاپ، موثر است.

 

* پس از شارژ اولیه، می توانید هر زمان که خواستید دستگاه را به برق متصل کنید تا عمل شارژ انجام شود. توجه داشته باشید که هرگز نگذارید که میزان شارژ باطری به زیر ۱۰% برسد و قبل از رسیدن به این مرحله، حتماً آن را به برق متصل نمایید تا شارژ شود. بدینوسیله فشار کمتری در حین عملیات شارژ، به باطری وارد می شود.

 

* اگر مدت زمان زیادی قرار است که لپ تاپ، در جایی ثابت بماند و دائم به برق متصل باشد، توصیه می شود که باطری آن در حالتی که به میزان حداقل ۱/۳(یک سوم) شارژ داشته باشد، از دستگاه خارج شود و در محل خشک و در دمای ۰ تا ۳۰+ درجه سانتی گراد، خارج از لپ تاپ، نگهداری شود.

 

* برای اتصال شارژ به لپ تاپ، بهتر است ابتدا DC Jack را به لپ تاپ، سپس کابل برق را به شارژر و در انتها دو شاخه کابل را به پریز برق متصل نمایید.

 

* همچنین توصیه می شود در Windows، آیتم Energy Saving را فعال نمایید، تا طول عمر باطری اضافه شود.

 

درایوها

 

* لنز یا Optic درایوها بسیار حساس می باشد. فراموش نکنید که این لنزها برای خواندن سی دی و دی وی دی های اصل طراحی شده است. بنابراین اصراری در خواندن هر گونه DVD/CD که به صورت غیر استاندارد و روی سی دی و دی وی دی های خام نامرغوب کپی شده، نداشته باشید. ضمناً اگر از لپ تاپ خود برای رایت استفاده می کنید، دقت داشته باشید که فرآیند کپی کردن نباید به صورت پیاپی و در دفعات زیاد انجام شود. حتماً بین هر بار کپی کردن، به لپ تاپ خود، زمان استراحت بدهید.

 

* اگر از درایو دستگاه خود استفاده نمی کنید، سی دی و دی وی دی را از آن خارج کنید و به خصوص در هنگام حمل آن، هرگز CD/DVD در داخل درایو جا نماند که این موضوع می تواند به درایو آسیب جدی وارد کند.

 

صفحه نمایش و صفحه کلید

 

* برای تمیز کردن صفحه نمایش، تنها از مایعات مخصوص و یک دستمال بدون پرز که کمی مرطوب باشد، استفاده کنید. سپس آن را با دستمال تمیز و نرم دیگری خشک کنید.

 

* برای پاک کردن صفخه کلید، از هیچ گونه اسپری (حتی خشک) استفاده نکنید.

 

* دقت کنید نفوذ مایعات و گرد و غبار به داخل صفحه کلید، به سرعت موجب خراب شدن و یا حداقل، کاهش کارآیی صفحه کلید می شود.

 

* در صورتی که تصادفاً مایعی روی دستگاه شما ریخت، سریعاً آن را خاموش و باتری را جدا کنید. سپس، آن را با دمیدن باد سرد، خشک کرده، و در اولین فرصت به مرکز خدمات مراجعه کنید. (روشن کردن دستگاه در این وضعیت و حتی به بهانه آزمایش کارکرد آن، ممکن است سبب بروز خسارات جدی و جبران ناشدنی شود.)

 

چند نکته درباره نگهداری از آداپتور

 

* تحت هیچ شرایطی، آداپتور لپ تاپ را به هیچ دستگاه دیگری متصل نکنید.

 

* بر روی سیم آداپتور، هیچ جسم سنگینی قرار ندهید و روی آن نایستید. همچنین سیم آداپتور را در مسیر رفت و آمد قرار ندهید.

 

* برای جدا کردن آداپتور از برق، سیم آداپتور را نکشید و فقط از دو شاخه بکشید.

 

* توجه داشته باشید برای ارتباط برق با آداپتور، از سیم بلند استفاده نشود.

 

 

منبع: parsine



[ شنبه 13 دی 1393 ] [ 9:1 ] [ hr ] [ ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهر زیبای من ساری و آدرس sariweb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 28
بازدید کل : 72595
تعداد مطالب : 133
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1